tisdag 19 december 2023

Top Ten Tuesday vecka 51: Julklappsönskningar

 

Idag har jag varit på besök på Njurmottagningen på Akademiska och man kan nog gott säga att jag fick lite tvetydiga besked. Å ena sidan är sjukdomen jätteallvarlig men samtidigt har inte sjukvården i Uppsala det minsta bråttom med behandling, snarare verkar de vänta på att jag blir så dålig att de kan ta tillbaka erbjudandet om behandling. Det är väl egentligen också ett sätt att spara in pengar åt Region Uppsala, nu när de går med jättemycket i underskott. 

Så för att göra något lite roligare så deltar jag istället i The Artsy Reader Girls Top Ten Tuesday den här veckan och temat är

December 19: Books.I Hop Santa Brings/Bookish Wishes

Böcker jag hoppas jultomten har med sig/julklappsönskelista


1. Förortssnuten av Hanif Azizi och Markus Lutteman
Det som lockar här är Lutteman, hittills har jag nämligen gillat allt han varit med och skrivit 
2. Atlas: Historien om Pa Salt av Lucinda Riley
Den här är ett måste. Jag har ju följt serien så den här blir ett perfekt sätt att avsluta den.
3. Den italienska flickan av Lucinda Riley
Allt av Riley är alltid intressant
4. Morden i Fleat House av Lucinda Riley
Den här hade jag missat helt och eftersom den verkar ara i en lit annan genre än vanligt så är den definitivt intressant
5. Kärleksbrevet av Lucinda Riley 
Ännu en som jag missat helt tidigare
6. Plundringstider av Ewa Klingberg
Första delen i den här serien ligger nog i någon av högarna med olästa böcker och då måste jag ju fortsätta serien.
7. Stenängeln av Ewa Klingberg
En serie som jag gärna vill läsa
8. Offervilja av Ewa Klingberg
Ännu en del i en serie som jag vill fortsätta läsa
9. Änglarummet av Ewa Klingberg
En ny serie som jag gärna vill börja på

10. Frostiga rosor och kryddat vin av Ewa Klingberg
Ett absolut måste eftersom jag läst alla de tidigare böckerna i serien



2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att höra att njurkliniken behandlade dig på det sättet. Jag hoppas att du snart får bättre nyheter.

    Här är mitt Top tio tisdag-inlägg.

    Lydia

    SvaraRadera
  2. I'm sorry you're having such problems with your healthcare. That's always frustrating!

    I've heard really good things about Riley's books, but I haven't read them yet. I need to.

    Happy TTT (on a Wednesday)!

    SvaraRadera