fredag 13 december 2013

Bokbloggsjerka 13-16 december

Bokbloggsjerka 13-16 december

I veckans jerka vill Annika veta

Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

Det här var riktigt svårt eftersom det först inte dök upp ett endaste namn i huvudet på mig. Jag fick faktiskt fundera ett bra tag, men till slut så...
Jag har på senare tid läst böcker av några författarduon, men jag kan inte påstå att nästan några kvalat in som favoriter. Men, trots att jag inte hunnit läsa speciellt många av deras böcker, så är det en duo som faktiskt står i en klass för sig och det är Dan Buthler & Dag Öhrlund.


Som god tvåa kommer Roslund & Hellström.










25 kommentarer:

  1. Du går på tema "spännande och läskigt" ser det ut som! :)

    SvaraRadera
  2. Buthler & Öhrlund har jag blivit lite less på, men Roslund & Hellström är min favorit också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har bara hunnit läsa ett par B&Ö så dom har jag inte hunnit bli less på, få se hur länge intresset håller.

      Radera
  3. Jag svarade på alternativet pseudonym, jag kom inte på någon författarduo..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också svårt att komma på någon duo men hittade sen några i bokhyllan, som tur var. Pseudonym var nämligen ännu värre för mig.

      Radera
  4. Jag kom inte på någon författarduo och knappt någon pseudonym heller. Inte min dag idag :).

    SvaraRadera
  5. Ja det där är två riktigt bra serier skrivna av en duo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte läst så många av någon av dem, men än så länge så funkar det.

      Radera
  6. Jag tror det är Roslund & Hellström jag läst en bok av men den gillade jag inte alls

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst några av deras, men än så länge gillar jag dem.

      Radera
  7. Hade också lite svårt att komma på något. Men dina val verkar som något jag borde skriva upp på min "kolla upp mer om"-lista! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det var supersvårt och hade bara tur att jag kom på de här.

      Radera
  8. Roslund och Hellström är en favorit. Buthler & Öhrlund tål jag inte för att böckerna känns så kvinnoförnedrande, tyvärr..

    SvaraRadera
  9. Buthler & Öhrlund är min favorit författarduo. Roslund & Hellström har jag inte läst än men alltid varig väldigt sugen på-

    SvaraRadera
  10. Buthler & Öhrlund ligger riktigt bra till även på min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller duon så ligger de ju högt.

      Radera
  11. För mig ligger dina två duos i varsin ände på skalan för mig. Roslund och Hellström tycker jag är kanonbra, medan Buthler och Öhrlund hamnar låååååångt ner...

    SvaraRadera
  12. Tyvärr, sci-fi är verkligen ingenting för mig.

    SvaraRadera