söndag 8 december 2013

En smakebit på søndag


Dags för En smakebit på søndag igen. Det verkar som att jag varje gång precis har börjat på en ny bok, och det har jag gjort nu också. Jag har precis börjat på Profeterna vid Evighetsfjorden av Kim Leine så smakbiten kommer från början av boken när Morten Pedersen precis har kommit till Köpenhamn

"Han upptäcker att han har råkat trampa i rännstenen. Han hoppar upp igen men märker att den ena stöveln redan är genomdränkt av en vätska vars beståndsdelar han inte har lust att tänka på. Kvinnor står i dörröppningar och portvalv, visar anklar och strumpeband och leenden som får honom att känna rysningar av skräck."


16 kommentarer:

  1. Det var en helt ukjent forfatter og bok for meg. Men det var også en bok jeg fikk lyst til å lese mer om! Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte hunnit så långt ännu, men hittills så är den bra!

      Radera
  2. Tack för smakbiten och ha en fortsatt fin söndag.

    SvaraRadera
  3. Känner igen författarnamnet efter förra årets nordiska läsutmaning, men jag läste honom inte själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fick Nordiska rådets litteraturpris i år med just den här boken.

      Radera
  4. Denne har jeg på ønskelisten min så blir det å se når den kommer i hus, tusen takk for smakebiten:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur! Jag ville ha den och så vann jag den i en tävling.

      Radera
  5. Nytt författarnamn för mig. Tack för tipset och smakbiten. :)

    SvaraRadera
  6. Kan riktigt känna lukten ur ditt klipp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är definitivt inte en bok som man läser vid matbordet, det är mycket lätt att tappa aptiten.

      Radera
  7. Kim Leine skulle jag gärna vilja läsa! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Den boken har jag tittat på i stan, men tvekar fortfarande. Ser fram emot recensionen:).

    SvaraRadera
  9. Ukjent bok for meg - takk for smakebiten :)

    SvaraRadera