måndag 16 december 2013

Tematrio - Julklappstips

Den här veckans tema hos Lyran är julklappstips. Lyran vill att vi berättar om tre bra julklappsböcker
Det är faktiskt enormt svårt att välja ut bara tre, men jag får välja ut tre från Årets favoriter







Jungfrustenen av Michael Mortimer  en äventyrsroman för den som gillar spänning, äventyr, action och hemligheter








Så tuktas en svinpäls av Pia F Davidson  för den som vill ha sig ett gott skratt. Följ Erikas, Veeras och Miriams äventyr när de försöker få bukt med sina "svinpälsar".











Glasslottet av Jeannette Walls  för alla som gillar biografier
En berättelse om en uppväxt som inget barn borde behöva genomlida.















11 kommentarer:

  1. Jungfrustenen verkar väldigt intressant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte om den och tänker definitivt läsa fortsättningen också.

      Radera
  2. Jungfrustenen har jag stående i bokhyllan och planerar läsa snart så det låter ju lovande.

    SvaraRadera
  3. Jag har varit lite tveksam till den där svinpälsen, kan inte bestämma mig för om jag är intresserad eller inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte tycka om "roliga" böcker, men den här gillade jag och fick mig faktiskt ett antal goda skratt.

      Radera
  4. Kände inte igen någon av de här böckerna! Tänk så mycket litteratur det finns i världen!

    SvaraRadera
  5. Idel okända titlar för mig, tack för tipsen :)

    SvaraRadera
  6. Jag glömde av Så tuktas en svinpäls! Den är en bra tips:).

    SvaraRadera