måndag 23 december 2013

S.E.C.R.E.T.- Det hemliga sällskapet

S.E.C.R.E.T. - Det hemliga sällskapet av L. Marie Adeline

"INGA FÖRDOMAR.
INGA GRÄNSER.
INGEN SKAM.
Cassie jobbar som servitris på ett kafé i New Orleans. En dag läser hon av misstag en lunchgästs mycket privata dagbok... Kort därpå introduceras hon för det hemliga sällskapet S.E.C.R.E.T. där kvinnor hjälper kvinnor att förverkliga sina innersta erotiska fantasier. Plötsligt öppnar sig en ny och lockande värld för Cassie, som börjar längta efter att utforska sig själv och sina drömmar. Efter en kort tvekan bestämmer hon sig för att ge efter för sin nyfikenhet."

-------------------------------------------


Jag hade i princip inga förväntningar på den här boken, i alla fall inga positiva förväntningar. Efter framgången med Femtio nyanser har det ju östs ut erotiska romaner i olika varianter av skiftande kvalitet. Gemensamt för många har varit att man blandat in BDSM i någon form. Det glädjande med S.E.C.R.E.T. är att i den förekommer inget sådant överhuvudtaget! Där är det "vaniljsex" rakt av och författaren har verkligen lagt tonvikten på erotik, inte dominanssex.

Än så länge är jag inte speciellt förtjust i Cassie - hon känns lite för mjäkig för min smak, jag gillar starka, självständiga kvinnor i den här typen av böcker. Men hon utvecklas i rätt riktning, så kanske hon så småningom blir den typ av kvinna jag gillar. Will är för tillfället lite av en favorit, han känns mysig även om han nog är rätt så gammaldags och lite velig.

Det negativa med boken är att det här sällskapet/klubben inte riktigt känns trovärdigt, så den delen blir nästan lite löjligt.

Annars är S.E.C.R.E.T. helt OK när man vill ha något lite "lätt" att läsa, och jag vill nog läsa fortsättningen också. Den här boken hör ju hör definitivt inte till de sämsta i genren och själva berättelsen är helt OK.

S.E.C.R.E.T. finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON
Ginza

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar