söndag 6 augusti 2017

Smakbit på söndagen - Kl 10.31 på morgonen i Khao Lak

Idag tog vi en ordentlig sovmorgon, vaknade, somnade om, vaknade och somnade om. Det var så skönt att bara strunta i allt och ligga kvar i sängen. Men förr eller senare måste man ju upp ändå och då gäller det att sätta igång direkt annars går dagen likadant och man får ingenting gjort. Alltså håller maken på och tar in ved (brorsan och han hann inte få in riktigt allt innan bror åkte hem) och jag ska läsa, blogga och måla har jag tänkt mig.
Flukten fra virkeligheten har semesteruppehåll men söndag är inte söndag utan en smakbit så jag bjuder på en i alla fall.

Min smakbit kommer från sidan 38 i Kl 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin & Lena Katarina Swanberg (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)




"När jag ser dörrarna slå igen springer jag så fort jag kan över till andra sidan av taket. Min tanke är att Ulrika ska lyfta upp killarna genom fönstret på den sidan. Fönstret är för litet för att en vuxen ska komma igenom, men barnen kan jag få upp. Jag är helt fokuserad på att få ut barnen genom fönstret, jag skriker åt Ulrika, jag ska slänga mig ner och ropa till henne genom fönstret, men nu har vattnet stigit så högt och trycket på huset blivit så stort att taket kollapsar. Jag tror först att det är jag som sköljs iväg, men det visar sig att vattnet drabbat hela huset. Hela kåken kapsejsar och jag faller ner när taket brister. Alla som är inne trycks ut med våldsam kraft, byggnaden rasar sönder och vattenmassorna spränger in."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar