söndag 1 september 2019

Läsplanering vecka 36

Nöjd med hur läsningen under föregående vecka och under helgen gått har jag gjort en väldigt ambitiös planering för vecka 36. Vi har inga aktiviteter inplanerade så om vi inte hoppar på något helt spontant så borde jag ha massor med tid att läsa. Det skulle faktiskt behövas just nu för läsahögarna är minst sagt gigantiska och jag behöver minska antalet olästa rec.ex. Recensionsskrivandet har gått rätt så bra den senaste tiden så bara jag håller samma tempo under kommande vecka så lär det räcka gott och väl och som det ser ut nu så får jag ju tid över till det också.  Och så har jag blandat lite med tjockare och tunnare böcker, olika genréer osv för att det ska bli så roligt som möjligt att läsa. Något jag måste påpeka också är att jag inte nödvändigtvis läser böckerna just i den ordning som jag listat dem utan plockar fram den jag känner för att läsa just då. Planeringen är mer till för att ha koll på vilka böcker jag ska välja mellan.

Det jag tänkt läsa under vecka 36 är



Den falska profeten av Håkan Östlundh
Läser jag just nu













Bastu av Jens Linder & Stefan Wettainen












The Mars Room av Rachel Kushner













De nio världarna Vanaheim & Nidavelir av L.T. Jägrud













Dolken från Tunis av Agatha Christie










Vad ska du läsa under kommande vecka?

1 kommentar: