fredag 13 september 2019

Månadssammanfattning Augusti 2019


Månadssammanfattning - Augusti 2019

Antal lästa böcker: 14
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 1
Totalt antal sidor: 4517
Inbundet: 9
Kartonnage: 3
Danskt band: 1
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 14
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 22
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 20
Månadens bästa bokStation K av Peter Stjernström

Böcker jag läst i augusti (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Blommor över helvetet - Ilaria Tuti (351 sid, inbunden)
Falken från Sparta - Conn Iggulden (393 sid, inbunden)
Mäster Palms porträtt - Henrik Johansson (3 sid, häfte)
Vilse på Nya Zeeland - Caroline Twamley & Josefine Jansson (103, kartonnage)
Station K - Peter Stjernström (383 sid, inbunden)
Frälsaren i Burlington - David Baldacci (443 sid, inbunden)
Fångar i Luxor - Michael Wiander (783 sid, kartonnage)
När ljungen blommar - Petra Rhodin (231 sid, inbunden)
Kärlekens väv - Ahdaf Soueif (500 sid, pocket)
Kendras Blind date - Ella-Maluca Floyd (132 sid, danskt band)
Möt mig i paradiset - Heine Bakkeid (382 sid, inbunden)
Nytt land - Mathias Alm (261 sid, inbunden)
Den modige kaninriddaren - Oskar Källner & Marta Leonhardt (32 sid, kartonnage)
Luftburen - Susanne Boll (286 sid, inbunden)
I denna ljuva villervalla - Ewa Klingberg (234 sid, inbunden)


Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Äntligen börjar det släppa lite! Läsningen börjar gå bra och recensionsskrivandet börjar jag sakta komma ikapp med. Visserligen är läsahögarna - ja, jag har två: en med sånt jag antingen sjäv bett om eller tackat ja till och en med spontanutskick - gigantiska, men samtidigt är jag inte så stressad för jag ser ju att de sakta börjar minska. Och ju mindre stressad jag känner mig desto mer läser jag. Och så har det ju äntligen också blivit lite lättare och lugnare på andra sätt också i mitt liv. Jag har lyckats läsa undan ett par av de riktigt maffiga tegelstenarna jag haft i läsahögarna och det gör mycket. Ja har också kommit i ordning med vilandet, maken påminner mig dagligen när det är dags, och det gör att jag orkar så mycket mer även om det tar tid från läsningen.
Nu är vi inne i september och än så länge ser det ljust ut. Jag är nästan ikapp med recensionerna, eller rättare sagt på den nivå jag vill vara på, dvs där jag inte längre har stora högar med böcker som ska recenseras men har lagom antal som väntar och som jag kan ta när andan faller på. Nu är det alltså bara att hålla tummarna att resten av månaden går lika bra som den har börjat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar