tisdag 29 juni 2021

Läsplanering juli 2021

Hela första halvåret 2021 blev fullständigt kaos så inga planeringar hittills har hållit utan jag har helt enkelt fått jobba på och struntat i alla planeringar. Nu är det i alla fall dags att ta itu med saker och ting och organisera om så att jag kan systematiskt arbeta mig ur kaoset. Jag har gjort en TBR varje månad men varje månad har det slutat med att jag inte hållit mig till planeringen utan plockat läsning lite oplanerat från högarna. 

I juni har jag äntligen börjat landa och kommit igång lite bättre med läsningen och insåg helt plötsligt att det finns ganska många riktiga "tjockisar" i mina olästahögar. I juli hade jag från början tänkt mig att ägna mig mer åt "lustläsning" men blev jättesugen på att läsa de här så juli får nog bli tegelstensmånaden i år och så tar jag lite tunnare böcker (som jag plockar vartefter) mellan tegelstenarna.

De jag i första hand vill fokusera på i juli är 


Ryska dockor av Martha Hall Kelly











Roskoden av Kate Quinn











Solsystern av Lucinda Riley











Den saknade systern av Lucinda Riley











Och så hyllvärmaren som fortfarande är samma som förra månaden. Jag har varit så trött den senaste månaden att jag inte orkat läsa nånting i sängen på kvällarna utan har slocknat som en klubbad oxe så fortjag fått huvudet på kudden och har alltså inte kommit nånvart med den här boken så den får följa med till juli så kanske den äntligen blir utläst.

Skyldig som synden av Tami Hoag














1 kommentar:

  1. Har varit så sugen på Lucinda Riley efter att jag hört att hon avlidit. Undrar om det är makabert? Var inte ett dugg sugen innan det �� roskoden ser också intressant ut. Intressant inlägg. Själv bestämmer jag aldrig i förväg vad jag ska läsa för då läser jag inte... Tror det sitter kvar sedan skolan ��

    SvaraRadera