onsdag 2 juni 2021

Månadssammanfattning april 2021

 

Den här gången kommer månadssammanfattningen ännu senare än vanligt, men jag räknar med att komma ikapp och in i den "vanliga" farten redan i juni.
 
Månadssammanfattning - April 2021

Antal lästa böcker: 8
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 2506
Inbundet: 3
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 2
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 6
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 5
Fått: 17
Kaosutmaningen 2021 (totalt antal avklarade punkter): 3
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 10
Månadens bästa bok:  Amerikansk jord av Jeanine Cummins

Böcker jag läst i april (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2021)

Rovhjärta - Ulrika Rolfsdotter
Amerikansk jord - Jeanine Cummins
Ö i dimma: Om Utö, pesten och coronan - Jon Kahn
Ghettokungen av Sammy Jeridi
Skimrande eljest av Emilia Wahlgren
En förlorad kärlek - Alyson Richman
Profeten sista död - Håkan Östlundh
Grindvakterskan - Elvira Berg

Lite har det lossnat under april månad och jag har fått ro att läsa lite mer. När det gäller recensionerna så går det också framåt så det ska inte dröja alltför länge till innan jag är ikapp. Men den här månadssammanfattningen är jag sorgligt efter med, vi är redan i juni och det är först nu jag har haft tid till att sätta igång med den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar