onsdag 3 april 2024

Omslagsonsdag vecka 14: Sten, berg, klippa


                   

Idag tittar jag ut mot vår bakgård och tänker på den delen a tomten som är fullt med sten och så går tankarna vidare till de tomter i anslutning till den som nya byggare vill bygga. Det sorgliga är att det är fullt med sten och berg även på de tomterna vilket alltså kommer att medföra en hel massa sprängningar, borrning osv och det är ju inte vi så glada över. Men därifrån kommer i alla fall tanken med veckans tema på Omslagsonsdag, som är

STEN, BERG, KLIPPA 
(i titel, författarnamn, på omslag eller i handling)

Mina förslag











Av någon underlig anledning ville bilderna inte fastna som de skulle idag, så det ser lite skumt ut men hoppas innebörden går fram i alla fall...






1 kommentar:

  1. Jag har en annan bok av Viveca Sten, där man ser klippor, men allt med Viveca Sten går väl bra för hennes namn finns ju på omslaget :) Jag for ner till bror tänkte jag inte på. Här är mitt bidrag:

    https://skrivrobert.blogspot.com/2024/04/omslagsonsdag-v-14.html

    SvaraRadera