tisdag 2 april 2024

Tisdagstrion vecka 14: Blommor (specifik sort eller bra "blomma") i titel, författarnamn eller på omslag

 

Idag blev det lite bråttom för gårkvällen fuckades upp av personal som kom 30 för sent och därmed berövade mig på en halvtimmes aktiv tid, mycket fick alltså göras nu på morgonen.. Dags för Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken. Temat är

BLOMMOR 
(specifik sort eller bara "blomma") i titel, författarnamn eller på omslag

Miona förslag (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)

Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg
Konsten att bli en viol av Maja Willander
Svarta näckrosor av Michel Bussi




11 kommentarer:

  1. Dessa har jag inte läst, men jag har länge tänkt att jag skulle läsa vidare i Klingbergs ena serie och kanske också börja med denna om begravningsbyrån.

    SvaraRadera
  2. Klingbergs bok har jag läst men inte de andra två.

    SvaraRadera
  3. har endast läst Klingberg. Svarta näckrosor låter dramatisk

    SvaraRadera
  4. Här har vi ju blommor både på omslag och i titel, men jag har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  5. Där rosor faktiskt dör har jag faktiskt läst.

    SvaraRadera
  6. Konsten att bli en viol gillade jag!

    SvaraRadera
  7. Har läst annat av Klingberg men inte just denna. Sedan har hennes böcker liksom inte tagit sig in i min läslista ...

    SvaraRadera
  8. Svarta näckrosor ser spännande ut!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  9. Svarta näckrosor finns i bokhyllan men oläst.

    SvaraRadera
  10. Michel Bussi harjag haft på läslistan länge nu.

    SvaraRadera