tisdag 9 april 2024

Tisdagstrion vecka 15: "Första" eller "sista" i boktiteln

 

Livsandarna vaknar verkligen den här veckan, nu känns det som att det är vår- äntligen. Idag tänkte jag bege mig ut ett tag men innan jag gör det så måste jag såklart delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken. Temat den här veckan är

"FÖRSTA" ELLER "SISTA" I BOKTITELN

Mina förslag (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken)

Den första lagen av Stefan Christiernin
Den sista änkan av Karin Slaughter
Den sista Mrs Parrish av Liv Constantine


10 kommentarer:

  1. Karin Slaughter har jag läst en del av, men inte just denna.

    SvaraRadera
  2. Tre böcker som jag inte känner till. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Det var tre böcker jag inte kände igen. Tack för tips.

    SvaraRadera
  4. Den sista Mrs Parrish finns i bokhyllan

    SvaraRadera
  5. Den sista änkan är en titel som får mig att fundera över vad som gömmer sig bakom den.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen. Har inte läst böckerna.

    SvaraRadera
  7. Nya titlar för mig ! Tack för tips!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. känner varken till den första eller den sista. Karin Slaughter har jag läst något annat av

    SvaraRadera