söndag 18 december 2016

En smakebit på søndag - Med Albert i baksätet


Lördagen har vi tagit lite lugnt och mest bara vilat, i och för sig så steg vi upp så tidigt att vid lunchtid var vi båda färdiga att ta en liten tupplur, vilket vi också gjorde. Eftermiddagen gick sen åt till att fixa lite julmat så vi har allt färdigt och på kvällen tog vi det lugnt igen, låg i soffan och slötittade på TV. Söndagen lär bli ungefär likadan förutom att vi inte behöver laga mer julmat - allt är nu klart att bara ta fram och värma på julafton. Så vi behöver inte känna av någon julstress i år och det känns skönt.
Men jag hoppas på att skriva färdigt lite recensioner och andra inlägg under dagen så behöver jag inte stressa med det heller under den här veckan.
Men jag börjar dagen med att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers. Nu har inte Mari fått upp sitt inlägg ännu, men jag lägger upp mitt i alla fall.

--------------------


Min smakbit kommer från sidan 19 i boken jag precis börjat läsa, Med Albert i baksätet av Homer Hickam (titeln är länkad till Adlibris och där finns mer info om boken)




"När Elsie kom ut på gårdsplanen för att se varför hennes make ropade på henne såg hon Albert ligga på rygg i gräset med de små benen i luften och huvudet tillbakakastat. Hon var säker på att han hade råkat ut för något hemskt, men när alligatorn lyfte på huvudet och log mot henne förstod hon att han mådde bra. Lättnaden hon kände var mycket tydlig och nästan överväldigande - Elsie älskade trots allt Albert mer än något annat här i världen. Hon böjde sig ner och kliade honom på magen, medan han förtjust viftade med tassarna och log sitt allra mest bländande leende."









9 kommentarer:

  1. En alligator?! Verkar som det kan vara en rätt rolig bok :)Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Klart man blir orolig om ens alligator ligger på rygg med benen i vädret ;)

    SvaraRadera
  3. Den här har jag sett på en del bloggar och den verkar speciell. Det skulle kunna vara något för mig :)

    SvaraRadera
  4. Trodde först det var maken som var Albert, men alligator alltså... hmmm, inget vanligt husdjur. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle nog vara för rädd för att ha en alligator!

    SvaraRadera
  6. Det här låter trevligt. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. tack för smakebiten! trodde i min enfald att Albert var en hund tills jag nu sett omslaget och läst smakebiten

    SvaraRadera
  8. Skulle nog mest bli orolig om en alligator log mot mig...

    SvaraRadera