torsdag 29 december 2016

Hett i hyllan #72



Idag ska ja iväg och handla te. Mitt teförråd har minskat oroväckande och jag är nere och nallar på reservförrådet nu så det är dags att skaffa nytt. Men innan vi åker så måste jag ju delta i Monikas Hett i hyllan . Monika skriver

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?




Hyllvärmaren jag valt ut idag är






Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin & Lena Katarina Swanberg (titeln är länkad till Adlibris sida och där finns mer info om boken)








Den här boken köpte jag eftersom jag har ett speciellt, mycket privat minne förknippat med tsunamin. Nej, jag förlorade ingen i tsunamin, det är nånting helt annat som gör att jag alltid kommer att komma ihåg vilket år det skedde. Alltså köpte jag boken när jag hittade den på en loppis. Jag har ju sen läst en del om den här boken (mest negativt på alla sätt) men det är inte därför jag inte kommit mig för att läsa den. Orsaken till att jag inte läst den ligger nog snarare i att varje gång jag ser den så rör den upp en massa minnen och känslor och då blir det inte av att ta fram den. Men jag har gett mig den på att jag ska läsa den förr eller senare, i alla fall tänker jag inte göra mig av med den i "den stora utrensningen" som jag planerar att göra vid tillfälle.









3 kommentarer:

  1. Jag har läst den, tyckte den var intressant, det är det ju alltid när man läser vittnesmål av människor som var med på plats vid olika händelser. Även om det naturligtvis är mycket tragiskt. Jag läste den innan jag började blogga så jag har inget inlägg att länka till.

    SvaraRadera
  2. Det där är en sådan bok som jag funderade på om jag skulle läsa. Men så blir jag tveksam om det helt enkelt är en för jobbig bok.

    SvaraRadera
  3. Det där är nog en bok som jag aldrig kommer att läsa. Har inga speciella minnen förknippade med tsunamin, förutom det som de flesta väl kände just då, men den är nog mer än vad jag klarar.

    SvaraRadera