söndag 25 december 2016

The Twelve days of Christmas

Ugglan&boken har en så trevlig och lättsam utmaning under helgerna att jag bara måste delta. Man går efter verserna i den engelska julvisan The Twelve Days of Christmas och ger boktips.

Idag är det den första dagen och versen lyder

"On the first day of Christmas,
my true love sent to me
A partridge in a pear tree"


och Ugglan&boken uppmanar

Temat för The First Day of Christmas blir därför valfri frukt (måste inte vara just päron), träd eller rapphöns (får du med det blir jag imponerad!).

Uppgiften för dig som vill vara med är alltså att tipsa om en bok på ett av dessa teman, antingen i bokens titel eller innehåll. Skriv ett eget inlägg om du vill (och lämna länken här), eller skriv en enkel kommentar här i inlägget. 

----------------------------------

Som tur var så var jag och kikade på det som redan tipsats om för den första boken jag tänkte på hade det redan tipsats om och det är ju lite tråkigt att tipsa om samma. Men som tur är så finns det en hel del böcker bland mina lästa där det finns frukter och/eller träd så jag hittade ganska snabbt en annan. Så det fick bli








Blodbokens tid av Bodil Mårtensson (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)







4 kommentarer:

  1. Spännande! Den här var helt ny för mig!

    SvaraRadera
  2. En för mig okänd bok som verkar riktigt intressant!

    SvaraRadera
  3. har läst annat av Bodil Mårtensson och även lyssnat på henne live. blodbok är ett vackert träd

    SvaraRadera