måndag 26 december 2016

The Twelve Days of Christmas - dag 2

Ugglan&boken har en trevlig utmaning den här julen och den måste jag ju delta i. Den går ut på att man ska ge ett boktips varje dag efter ett givet tema och temat kommer från verserna i den engelska julvisan The Twelve Days of Christmas. Dagens vers är

"on the second day of Christmas,
my true love sent to me
Two turtle doves
(And a partridge in a pear tree)"

och Ugglan&boken uppmanar

Temat för The second day of Christmas blir därför turturduvor eller i överförd betydelse ett kärlekspar. Tema kärlek alltså.

Uppgiften för dig som vill vara med är alltså att tipsa om en bok på ett av dessa teman, antingen i bokens titel eller innehåll. Skriv ett eget inlägg om du vill, eller lämna en enkel kommentar här i inlägget. 

---------------------

Jag läser tyvärr inte speciellt mycket romance och det är synd, det känns som att jag nog måste ta tag i den biten och läsa lite mer ur den genrén. Men det finns ju kärlek i alla möjliga former i andra böcker också och det självklara valet för mig blev därför




Den omöjliga kärlekens hus av Cristina López Barrio (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
I den här boken är det inte bara titeln som handlar om kärlek utan den röda tråden i hela boken är just kärlek. Men i den här boken är kärleken nästan en förbannelse. En mycket bra bok som jag älskar.




5 kommentarer:

  1. jag läste din recension. tror att jag ska läsa den här boken. tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. ny författare för mej, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Ett bra tips till mig också som inte alls kände till den här!

    SvaraRadera