fredag 22 februari 2019

Fem en fredag vecka 8: Åldern är bara en siffra




Jag upptäckte, genom andra bloggar, en bloggaktivitet/utmaning, som jag inte vetat om tidigare och självklart måste jag direkt prova att delta. Det är ElisaMatilda (Awkward Introvert) som har Fem en fredag och som ställer fem frågor som man ska svara på. Hon har nyligen fyllt år (Grattis!) så frågorna den här gången handlar om ålder

  1. På vilket sätt är du äldre än vad du är?
  2. På vilket sätt är du yngre än vad du är?
  3. När var senast du kände dig ”gammal i gamet/gemet”?
  4. Vad har du insett mer ju äldre du blivit?
  5. Har du någon gång ljugit om din ålder?

------------

1. På vilket sätt är du äldre än vad du är?
Jag kommer på mig själv att säga det som mina föräldrar och far-/morföräldrar sa "Det var bättre förr", dvs det som jag då tyckte var så mossigt! Jag orkar inte längre att hålla riktigt samma tempo som tidigare och inte heller hålla ca 1000 bollar i luften samtidigt.

2. På vilket sätt är du yngre än vad du är?
Jag kan fortfarande hitta på tokigheter och gillar att t ex färga håret i väldigt udda färger (senast lysande lila). Ser till att inte klä mig "tantigt". Har lätt att umgås med yngre, de flesta i min umgängeskrets är minst 10-20 år yngre än vad jag är.

3. När var senast du kände dig "gammal i gamet/gemet"?
När det gäller att organisera, senast när jag "jobbade" i en förening där det administrativa skulle fixas till.

4. Vad har du insett mer ju äldre du blivit?
Att man kommer långt med sunt förnuft och lite jävlaranamma

5. Har du någon gång ljugit om din ålder?
Det gjorde jag säkert någon gång i tonåren. Då ville man ju verka äldre än vad man var.








4 kommentarer:

  1. fick lust att svara;
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/02/fem-en-fredag-aldern-ar-bara-en-siffra.html

    SvaraRadera
  2. Men oh, jag vill se dig i lila hår, jag har bara provat blått, det var jättehäftigt. Jag tycker åldern saknar betydelse, i alla fall när det gäller att umgås med andra, jag har nog flera äldre än yngre jag umgås med, men det viktiga är ju att ha något att samtala om, inte hur gammal man är

    SvaraRadera
  3. Jo, man man kommer verkligen långt med sunt förnuft och lite jävlaranamma! :)

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt med lila hår! Det har jag inte riktigt vågat mig på även om jag gärna färgar håret. :)
    Det var bättre förr kan jag också använda mig av en hel del.

    Och tack för grattis! Kul att du hängde på den här veckan. :)

    SvaraRadera