onsdag 6 februari 2019

Månadssammanfattning Januari 2019

Månadssammanfattning - Januari 2019

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3703
Inbundet: 8
Kartonnage: 2
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 12
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 0
Fått: 9
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2019: 2
Kaosutmaningen 2019 (totalt antal avklarade punkter): 2
Månadens bästa bok: Floden - Markus Lutteman

Böcker jag läst i januari (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).
Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2019

Fifty shades of Frej - Frej Larsson & Jakob Nilsson
Inte utan dig - Harlan Coben
Röda drömmar - Amanda Tartt
Mayada: dotter av Irak - Jean Sasson
Vitt ljus - Kerstin Wixe
Morden på Mörkö - Samuel Karlsson
Scener ur hjärtat - Beata & Malena Ernman, Greta & Svante Thunberg
Floden - Markus Lutteman
Tjuven som hade klänning - Robbe Eriksson & Marcus Körling
Vikten av vatten - Anita Shreve
Angelika - Karin Valtersson
Vernon Subutex - Virginie Despentes
Xirianas gåta - Joseph A. Davis
Pow wow - Tommy Orange



Januari var väl inte direkt en lysande månad läsmässigt sett, men när jag jämförde med tidigare år så är det ungefär så här det brukar se ut i januari, inga överraskningar där alltså. Jag är ju i princip ikapp igen med recensionerna och det har fungerat väldigt bra.
Vi är nu ett antal dagar in i februari och det här är månaden då nollinköpssatusen garanterat spräcks i och med bokrean. Jag har kikat lite på utbudet och än så länge är det inte så jättemånga böcker som jag känner att jag absolut måste ha. Kanske att jag lyckas hålla igen lite bättre i år. När det gäller läsningen så ska det bli spännande att se hur det går, en del förändringar för vår lilla familj börjar nu i februari och det ska bli intressant att se hur det påverkar min läsning.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar