torsdag 28 februari 2019

Hett i hyllan #185

Dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------

Ett loppisfynd igen

Silkesmasken av Robert Galbraith (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"När romanförfattaren Owen Quine försvinner anlitar hans fru privatdetektiven Cormoran Strike. Först tror hon att han frivilligt gett sig av för några dagar - som han gjort förr - och hon vill att Strike ska hitta honom och se till att han kommer hem.
Men när Strike börjar undersöka saken står det klart att det finns mer bakom Quines försvinnande än hans fru anar. Författaren har just avslutat ett manus innehållande giftiga beskrivningar av nästan alla han känner. Om romanen publiceras kommer liv att slås i spillror - så nog finns det många som har anledning att tysta honom. Och när Quine hittas brutalt mördad under bisarra omständigheter, blir det en kamp mot klockan för Strike att leva sig in i en hänsynslös mördares tankegångar, en mördare olik alla han någonsin träffat på..."


Den här boken köpte jag 2016 på Ulva bakluckeloppis och jag hade tänkt läsa den direkt, men så blev det inte, den har istället stått oläst i bokhyllan ett tag nu. Nu måste jag se till att läsa den, det finns ju faktiskt en del till i serien och den vill jag också läsa.





3 kommentarer:

  1. De där böckerna har även jag olästa både första och andra.

    SvaraRadera
  2. Så lustigt, jag hade ju första delen förra veckan :)

    SvaraRadera