onsdag 13 februari 2019

Förändringar i vardagen


Det kommer att bli en del förändringar i vår/min vardag och det ska bli intressant att se om, eller hur mycket, det kommer att påverka min läsning. 
Maken har ju opererats i vänster axel nu och är alltså sjukskriven till mitten av mars. Efter sjukskrivningen kommer han att ta ut sina återstående semesterdagar och i månadsskiftet mars/april går han i pension lite i förtid. Han är alltså i princip från och med nu "ledig" och hela tiden hemma.
Det är ju jättekul och nu kommer vi att kunna göra så mycket mer tillsammans, gå på olika evenemang osv och överhuvudtaget aktivera oss mer med sånt vi gillar för nu kommer vi att ha bättre med tid för sånt. 
Samtidigt är jag van vid att ha egentid hela dagarna då jag kan göra precis vad jag vill och har därför också kunnat koncentrera mig väldigt mycket på läsningen så det ska bli intressant att se hur mycket det påverkar att ha maken hemma hela tiden. Som tur är så läser ju han också så vi lär nog ändå ta lite lässtunder tillsammans lite då och då! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar