torsdag 23 maj 2019

Hett i hyllan #197

Dags att plocka fram en hyllvärmare att visa upp i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------

Ett loppisfynd igen

Ge mig en dag till av Mitch Albom (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
Charleys liv blev inte riktigt som han tänkt sig - han blev ingen firad baseballstjärna utan en misslyckad försäljare som har svikit sina nära och kära. När han inte blir bjuden på dotterns bröllop ger Charley upp. Han dricker, sätter sig i bilen och beger sig mot sin barndomsstad, fast besluten att ta sitt liv. Färden slutar i en krasch, men han överlever och väl framme i staden möter han sin döda mor.
Hon är den som altid har stått vid hans sida trots att han som barn, vid föräldrarnas skilsmässa, valde fadern. Nu får han en sista dag med sin mor, den person han älskat mest - ett möte som  blir början på en naken och ärlig uppgörelse med Charleys liv och val."



Den här boken köpte jag 2013 på Fyris bakluckeloppis. Jag hade läst Tisdagarna med Morrie och den boken älskade jag, så när jag hittade den här boken köpte jag den i förhoppning om att kanske hitta en till oförglömlig bok av den här författaren. Några år senare fick jag en annan bok av den här författaren som rec.ex oc den visade sig vara en totalflopp och då blev det aldrig av att ta fram den här heller utan den har fått stå kvar i bokhyllan. Just nu känns den inte ens intressant så det lutar lite åt att den åker ner i utrensningslådan.

4 kommentarer:

  1. Har varken hört talas om boken eller författaren eller boken. Men den låter intressant.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog hört talas om författaren.

    SvaraRadera
  3. Nej, känner inte till denna heller.

    SvaraRadera
  4. Ja, Tisdagarna vet jag att jag också läste och tyckte om men den här har jag inte läst.

    SvaraRadera