tisdag 21 maj 2019

Veckans topplista vecka 21: Skottland


Dags för Veckans topplista, som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

SKOTTLAND

-------------------

Det här visade sig vara ett riktigt svårt tema för mig. Jag märkte direkt att, trots att jag gillar Skottland, inte läst böcker av speciellt många skotska författare under de senaste åren. Inte heller har jag läst många böcker som utspelat sig i Skottland. Men jag fick ihop fem böcker till slut som utspelar sig på Skottland. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken




1. Hälsning från de döda av Stuart MacBride












2. Här är jag nu av Karen Campbell












3. Storm över högländerna av Christina Courtenay












4. Svart som natten av Ann Cleeves












5. Svarthuset av Peter May













10 kommentarer:

  1. Christina Courtenay tänkte jag inte alls på.

    SvaraRadera
  2. Svarthuset är den enda jag har läst, men den är väldigt bra. Ann Cleves har jag aldrig läst men jag har sett tv-de karna som är baserade på hennes karaktärer.

    SvaraRadera
  3. de tre första har jag inte läst något av. men Cleeves och May gillar jag

    SvaraRadera
  4. Det är endast Peter May som jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  5. Tre samma. Det måste ju vara rekord :) De andra två känner jag inte till.

    SvaraRadera
  6. May kändes som ett måste. Cleeves borde jag verkligen haft med!

    SvaraRadera
  7. Har läst Svart som natten och har Karen Campbells bok oläst i hyllan. De andra känner jag igen.

    SvaraRadera