lördag 13 juni 2020

Månadssammanfattning Maj 2020



Månadssammanfattning - Maj 2020

Antal lästa böcker: 16
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4614
Inbundet: 12
Kartonnage: 3
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 1
Lästa rec.ex: 16
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 8
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 11
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 7
Månadens bästa bokDockfabriken av Lena Karlin & Åsa Schwarz

Böcker jag läst i maj  (titeln är länkad till recensionen, alla böckerna är inte recenserade ännu)

Rättskiparen - Lotta Luxenburg 
Låt spelet börja - Christina Schiller 
Järnrosen - Oskar Källner & Karl Johnsson 
Ett enda andetag - Gabriella Ullberg Westin 
Vännen - Sigrid Nunez 
Straffet - Yrsa Sigurdardóttir 
Mannen i bilen - Ilmar Taska 
Ertappad - Amanda Tartt 
Den franska fotografen - Natasha Lester 
Flykten - Zelda Falköga 
No waste just taste  - Karin Sundgren 
Älskaren - Pia Kask 
Brevet till Helga - Bergsveinn Birgisson 
Führerns  barnmorska - Mandy Robotham 
Falska toner och söta vinbär - Ewa Klingberg 
Högt spel - Jan Mårtenson 
Dockfabriken - Lena Karlin & Åsa Schwarz 

Alla lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020

Äntligen har det lossnat med läsningen. Jag fick ju lite dåliga nyheter tidigare i våras och det gjorde nog sitt till att det inte blivit så mycket läst. Men nu när vädret började bli bättre(varmare och soligare) så var det lättare att lägga sånt åt sidan och så kunde ja till slut koncentrera mig bättre på läsningen. Jag är inte ikapp med recensionerna ännu, men till och med det börjar ta sig nu så jag räknar med att komma ikapp snart. Juni har börjat bra och jag hoppas nu att inom kort är helt ikapp med både läsningen och recensionsskrivandet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar