lördag 9 februari 2019

Bokbloggsjerka 8-11 februari

För en gångs skull har vi stigit upp relativt tidigt på en lördagmorgon så idag hoppas jag hinna med lite mer än vanligt. Det var faktiskt pojkarna som väckte mig när de sprang omkring och hojtade om att de ville gå ut för att säga godmorgon till Bosse (grannens katt). Och när det nu verkade vara så viktigt och så bråttom så var det lika bra att gå upp och släppa  ut dem ett tag. Så nu har vi redan hunnit med att få i oss morgonfika, plocka fram middagen ur frysen och så har vi hunnit med att sitta och läsa ett tag. När jag sen skulle fixa lite på datorn så kom jag underfund med att jag ju missat Annikas Bokbloggsjerka igår så då är det dags nu att delta.

Annika har listat sina drömyrken som hon stött på i böckernas och tevens värld och frågar nu

Hur ser din lista ut?

----------------------

Det här blev riktigt svårt i och med att jag faktiskt haft förmånen att jobba inom min drömbransch och mycket sällan önskat att få jobba med någonting annat. Men några yrken hade jag nog ändå kunnat tänka mig om jag inte fått jobba med det jag redan gjort och det är

- Bokhandlare (antingen vanlig bokhandel eller ännu hellre antikvariat)
- Författare
- Restaurangägare
- Skådespelare
- Antikvitetshandlare



8 kommentarer:

  1. antikvitetshandlare intressant, min far sålde sånt i sin affär men han visste inte lika mycket som Knut Knutson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet inte jag heller men jag har alltid varit intresserad av antikviteter och skulle gilla att omge mig med vackra saker.

      Radera
  2. Javisst! Den där listan skulle jag kunna tänka mig också, fast utan skådespelaryrket då. ;)

    SvaraRadera
  3. Antikvitetshandlare hade kanske varit trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag faktiskt det skulle kunna vara!

      Radera
  4. väldigt intressant blandning av yrken. de två första skulle jag inte säga nej tack till. särskilt inte det andra

    SvaraRadera
  5. Skådespelare vore nog en mardröm för mig. Jag gillar inte den typen av uppmärksamhet även om man som lärare också står på en slags scen dagligen.

    SvaraRadera