torsdag 21 februari 2019

Helgfrågan vecka 8


För en gångs skull tittar jag på TV ikväll. Vi har hittills tittat på Antiques Road Trip (en av de få programmen jag faktiskt försöker följa) och Masterchef USA och nu är det sen dags för Tunnelbanan. Det får bli läsning sen när maken gått och lagt sig. Nu är det i alla fall dags att svara på Mias Helgfråga

Vad läser du nu?
Bonusfråga: Vad ser du framemot i vår?

----------------

Just nu läser jag





Sirener av Joseph Knox i köket












I sovrummet ska jag ikväll börja på Det nakna hjärtat av Lisa Tucker







Jag ser fram emot att maken går i pension (lite i förtid) och vi alltså får lite mer tid för aktiviteter som vi båda tycker om men inte alltid har haft så mycket tid för tidigare.

Jag ser också fram emot en hel massa bra bra böcker, t ex Broder Jakob av Emelie Schepp och Överlevaren av Gabriella Ullberg-Westin.









16 kommentarer:

  1. Det är nästan så att jag längtar till min pension, men jag får nog vänta minst ett decennium till.

    SvaraRadera
  2. Det låter ju fint, att ni får mer tid tillsammans!

    SvaraRadera
  3. känner inte till dina böcker. tycker att en ska skynda sig att ha trevligt. inte skjuta på framtiden

    SvaraRadera
  4. Ja hoppas det blir en bra bokvår!

    SvaraRadera
  5. lite slalomläsning blir det här ibland.

    SvaraRadera
  6. De böckerna känner jag inte till. Hoppas du och maken får en massa roligt tillsammans!

    SvaraRadera
  7. Låter trevligt att din man ska gå i pension, hoppas ni får det bra.

    SvaraRadera
  8. Bägge de där böckerna ser jag fram mot!

    SvaraRadera
  9. Härligt att kunna spendera mer tid med varandra.

    SvaraRadera
  10. Lite tid med varandra låter härligt.

    SvaraRadera
  11. Låter så fint - det där med mer tid tillsammans :) Härligt!

    SvaraRadera
  12. Böcker har man alltid man kan se fram emot. :)

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni hinner göra allt möjligt kul när det blir mer ledig tid! Dina böcker du läser just nu är jag inte bekant med.

    SvaraRadera
  14. Det låter som ni kan få en trevlig tid framöver. Det nakna hjärtat läste jag 2010 så det var ett tag sen :).

    SvaraRadera
  15. Ja det kommer många bra böcker nu i vår! Vad bra att ni unnar er mer tid tillsammans :)

    SvaraRadera
  16. Det verkar vara bra böcker du läser

    SvaraRadera