lördag 16 februari 2019

Veckans bokmärke vecka 7


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

--------------------------

Den här gången har jag plockat fram nånting som maken använt som bokmärke


Maken har ett favoritbokmärke i läder som han brukar använda men den här gången hade han lagt undan en bok som han tröttnat på och lämnade kvar bokmärket i den ifall han skulle fortsätta läsa den vid ett senare tillfälle. När han nu började på en annan bok så hade han helt plötsligt inget bokmärke och då gjorde han precis som de flesta av oss gör, dvs tar det som finns närmast till hands för han orkade inte hämta ett nytt i min bokmärkeslåda. Den här gången råkade det vara ett reklamkort för Peter Jöbacks show som vi var och såg i höstas på Cirkus i Stockholm. Det jag faktiskt blir glad över är att han vanbt sig vid att använda ett bokmärke istället för att göra hundöron för att markera hur långt han läst.






4 kommentarer:

  1. jo, en läser ju ibland flera böcker samtidigt... snygg, jag hittade ensnygg när jag städade:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/02/karen-blixen-ros.html

    SvaraRadera
  2. Alla bokläsare behöver ju bokmärken!!!! Mitt är mest grönt den här gången ... https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2019/02/en-gron-och-vit-trada-fram-are.html

    SvaraRadera