torsdag 21 februari 2019

Hett i hyllan #184

Det är torsdag och alltså dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------------

Jag har plockat fram ett loppisfynd igen


Bara någon att straffa av Kristofer Ahlström (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
"En ung man återvänder till Gotland för att begrava sin mamma. Det susta hon gjorde var att mot sin vilja sälja familjegården på Fårö till en fastlänning. Hundrafemtio år av minnen är på väg att upphöra.
Efter begravningen reser han till huset med barndomsvännen Jonas. Allt måste rensas ut för att bereda plats för det nya. Men medan dagarna går växer sorgen och vreden över mammans öde, över det som hänt med hans ö. Och snart tar längtan efter hämnd över."



Den här köpte jag år 2012 på bakluckeloppis antingen på Ulva eller i Fyrisparken (hade visst besökt båda samma dag). Jag kan väl till viss del förstå varför jag köpte den men måste också medge att jag idag faktiskt inte är det minsta intresserad av att läsa den.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med att försöka läsa igenom sina hyllvärmare. Det har jag missat att du skrivit om tidigare. Kul att någon dragit igång det.

    SvaraRadera
  2. Nästan alltid böcker jag inte har hört talas om hos dig :) Den här känner jag mig lite förvirrad av, baksidetexten känns märklig. Hämnd på vad liksom...

    SvaraRadera