tisdag 26 februari 2019

Veckans topplista vecka 9: Bokrea 2019


Dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

Bokrea 2019

--------------------

Det har hänt så mycket under den senaste tiden att jag inte ens hunnit tänka på bokrean och för en gångs skull har jag inte ens hunnit med förhandsbeställning hos någon av nätbokhandlarna. Men nu när jag blev påmind om den så tänkte jag faktiskt göra en liten beställning idag och så småningom under bokrean kommer vi nog att besöka en fysisk bokhandel också och då vet jag att det blir en del impulsköp. Jag hoppas ändå att jag klarar av att hålla igen i år så inte beståndet av olästa böcker ökar alltför mycket. Mina tips får bli några av dem som jag själv tänkt att beställa idag.


1. Darktown av Thomas Mullen


2. Den stora sömnen av Raymond Chandler


3. En blå död av Mikko Porvali














4. Lazarus av Lars Kepler











5. Blackmoore av Julianne Donaldson






10 kommentarer:

  1. tack för tips, jag handlade lite i vår bokaffär nyss, berättar mer på onsdag.

    SvaraRadera
  2. En blå död var jag sugen på att beställa, men så blev det inte.

    SvaraRadera
  3. Darktown har jag också köpt :)

    SvaraRadera
  4. Den stora sömnen är ju en riktig modern klassiker.

    SvaraRadera
  5. En blå död är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Darktown och Den stora sömnen skulle jag också kunna tänka mig

    SvaraRadera
  7. Några förhandsbeställningar har jag åtminstone inte gjort ... men vad hjälper det, jag trillar ju dit i alla fall ... "Darktown" blir jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. Darktown har jag också köpt på bokrean.

    SvaraRadera
  9. Mikko Porvalis böcker har jag gillat, men man ska väl vara åtminstone lite intresserad av Finlands historia!

    SvaraRadera