måndag 25 februari 2019

Sammanfattning/utvärdering vecka 8

Förra veckan började jag komma igång igen med läsningen. Eftersom vi, på grund av makens nyopererade axel, var tvungna att ta det ganska lugnt, blev det gott om tid för läsning. Tyvärr gick det sämre med recensionsskrivandet. Att det gick bättre med läsandet beror nog på att när man håller på med en massa annat så är det enklare att emellanåt ta en paus och läsa några sidor än att sätta sig framför datorn och försöka få till den där inspirationen som krävs för att skriva en recension. Alltså ligger jag lite efter i recensionsskrivandet igen men som tur är så är det inte alltför mycket utan det går nog ganska snabbt att komma ikapp igen.


Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 8 var

Jag läste ut 4 böcker

Konsten att bli en viol av Maja Willander
Skändad av Khady Koïta
Skrapsår av Marcus Löfblad
Sirener av Joseph Knox

Jag skrev 1 recension

Pow wow av Tommy Orange

Det dök upp 2 rec.ex i brevlådan

Fraktur av Karin Slaughter
Ensamhetens hav av Christoffer Pichler

Jag köpte 0 böcker

Jag har alltså hamnat lite efter igen med recensionerna men jag hoppas komma ikapp inom kort. Trots situationen med recensionerna var inte vecka 8 en total katastrof i alla fall så det finns ju något positivt att säga om den veckan. Nu får jag bara försöka komma ikapp under den närmaste tiden så är allt frid och fröjd igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar