fredag 7 augusti 2020

Fem en fredag vecka 32: Fritt val


Inatt har jag sovit riktigt gott så för en gångs skull känner jag mig rätt så utvilad. Då är det lika bra att svara frågorna i Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda, innan man blir trött igen

1. Vilken tid skulle du helst vilja vakna varje morgon?
Någon gång vid 08.00 - 09.00 skulle inte vara så dumt. Just nu är vi uppe med tuppen (dvs okristligt tidigt) eftersom vi har många tidsbestämda möten och div provtagningar att avklara rätt så tidigt på morgonen. Utöver det så har vi våra tre väckarklockor som tycker att frukost helst ska serveras vid 06.00-tiden så de börjar hojta efter mat redan vid 05.30. Drömmen vore att få sova ett par timmar till och sen få gå upp i lugn och ro, istället för att gå från 0 till 100 på 5 sekunder varje morgon

2. Vad skulle du äta för frukost varje dag om det gick?
Hotellfrukost! Vi brukar ibland åka iväg till närmaste hotell bara för att äta frukost och det är så skönt när utbudet är så stort att man kan variera lite och ett extra plus är ju att man slipper lägga fram allting själv och plocka undan när frukosten är avklarad. Jag gillar varierad frukost så att äta samma varje morgon skulle inte fungera för mig

3. Om du enbart fick utföra en träningsform, vilken skulle det vara?
Det finns bara EN träningsform jag KAN utföra och det är sjukgymnastik, vilket jag faktiskt skulle behöva just nu. Tyvärr är det lite svårare för mig att hitta en bra sjujkgymnast för hen måste ha specialkompetens för att det ska funka för mig.

4. Vilken bok skulle du äga om du bara fick äga en?
Troligtvis Bibeln, den innehåller ju allt, sex, kärlek, action, spänning osv

5. Om det bara fanns en högtid om året att fira, vilken skulle du välja?
Jag är inte så mycket för det här med högtider och firande, men måste jag välja så skulle det nog bli midsommar jag helst skulle vilja fira. Även om det ofta regnar på midsommarafton så är det i alla fall varmt ute och det är en lagom högtid med lagom aktiviteter och färre måsten än under många andra högtider. Och det perfekta midsommarfirandet skulle vara på Håtö, utanför Norrtälje.

8 kommentarer:

  1. älskar hotellfrukostar, det kan man äta utan att bo där, borde göra ibland, bibeln hade jag i tankarna, men så blev det inte.

    SvaraRadera
  2. de flesta väljer jul, men jag tog också midsommar. Bibeln hoppade jag över den här gången

    SvaraRadera
  3. Det där med hotellfrukost på närmaste hotell var en god idé! Det måsta jag prova. Vad lyxigt det skulle kännas!

    SvaraRadera
  4. Ser att vi valt lite lika på några. Är inte heller mycket för högtider, blev julen om jag måste välja. Då är jag iaf oftast ledig lite längre.

    SvaraRadera
  5. Hotellfrukost skulle verkligen sitta fint men jag tror jag skulle rulla fram om jag åt det varje dag😁

    SvaraRadera
  6. Att fira årets ljusaste dygn tycker jag är det bästa firandet. Allt annat har blivit så kommersiellt.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar också hotellfrukost, och hatar att äta samma sak varje dag. Går hellre utan frukost då... bortskämt kan tyckas men kan helt enkelt inte äta samma sak hela tiden, blir så sjukt uttråkad.

    SvaraRadera
  8. Klart man ska va i Norrtälje-trakterna vid midsommar. ;) Nu är jag förstås "jävig"... :D Hotellfrukost var länge sedan, verkligen toppen, helst i London förstås.

    SvaraRadera