torsdag 27 augusti 2020

Helgfrågan vecka 35


En perfekt kväll hittills idag! Först middag, sen slötitta på tv och ta en tupplur emellanåt med en varm katt på magen. Och så är det snart dags för en mugg te och kanske en kvällsmacka. Men först ska jag svara på Mias Helgfråga

Besväras ni av s.k Skräppost?
Bonusfråga: Hösttips..

-------------------

Nja, jag besväras inte direkt av det utan bara raderar sånt som kommer. Eftersom jag också har kommentarsgranskningen på så kommer den typen av kommentarer inte upp på bloggen utan jag markerar dem som skräppost och raderar dessa. Ingenting som jag brukar ens tänka på förutom att ja alltid har undrat hur man ärr funtad som människa när man håller på med sånt där. 

Hösttips? På hösten brukar jag älska att sitta vid köksbordet med min mugg te och läsa medan det är ruskväder ute och regnet slår mot köksfönstret. Hösten är också början på en annan mysstund - tända en brasa i braskaminen på kvällen. Både katterna och jag älskar det så de ligger och njuter framför braskaminen och jag ligger i soffan och tittar på tv eller läser. Men på hösten är det framför allt lite extra mysigt att ha en varm, spinnande katt i famnen

9 kommentarer:

  1. i bloggen får jag nästan inget skräp, där hamnar det lilla direkt i skräphögen, lite i mejl om att låna pengar. Braskamin låter mysigt.

    SvaraRadera
  2. Mysa med katter vid braskamin skulle inte vara dumt.

    SvaraRadera
  3. har just fått veta att sonen tänker vara fodervärd åt en liten Cornish Rex. tänker snylta lite på honom

    SvaraRadera
  4. Det är ingen levande person som söker upp just din blogg. Det sköts av bottar.

    Skulle vara härligt med en braskamin.

    SvaraRadera
  5. Braskamin låter så fint! Men som Robert redan skrivit: människor ligger förvisso bakom skräpet, men när det väl är programmerat behövs ingen person i hanteringen. Jag har aldrig förstått hur det kan löna sig, men det gör det väl, för annars skulle det väl upphöra.

    SvaraRadera
  6. En brasa låter fint, men inget som vi har här i lägenheten ;-)

    SvaraRadera
  7. Köksbordet är ett mysigt läsställe. Men jag tar kaffe istället för te.

    SvaraRadera
  8. Ja det kan man undra, hur de är funtade alltså. Men ibland misstänker jag att det är robotiserat då det kommer i klump samma grej på flera olika inlägg nästan samtidigt, när det händer, som tur är händer det inte ofta.

    SvaraRadera
  9. Ja läsa böcker hör verkligen hösten till.

    SvaraRadera