söndag 2 augusti 2020

Läsplanering vecka 32

Jag blir alldeles svettig när jag tittar på min att göra-lista för vecka 32, den fullständigt svämmar över av allt möjligt annat än läsning. Måndagen börjar jag med att jaga födelsebevis för mig och min bror. Kommer jag framåt där ens lite så kan jag sen kontakta en dödsbouppköpare och komma överens om möte och inspektion av det som finns kvar i lägenheten. Utöver det så måste jag få tag på läkare eller sjuksyrra för att få reda på hur det är tänkt med mina första provtagningar för höstsäsongen - de har lyckats boka in tre olika provtagningar på exakt samma klockslag och de tre går inte att kombinera så att man gör dem samtidigt. Så det blir minst sagt fullt upp under veckan och det som dyker upp är såklart fråga om när jag ska hinna och orka läsa. Just nu känns nämligen läsningen som en bra ventil för att komma ner i varv emellanåt. Jag får nog försöka stjäla till mig tid att läsa ett par sidor lite här och där för läsa måste jag ju. Sen får vi se hur mycket jag hinner (eller inte hinner) under veckan.

Det jag tänkt läsa är


Goda grannar av Mattias Edvardsson












Ilkas arv av Sara Blædel










Stora boken om Rörstrand av Bengt Nyström, Petter Eklund, Jan Brunius













Hemligare kan ingen vara av Ewa Klingberg



1 kommentar: