tisdag 11 augusti 2020

Top Ten Tuesday vecka 33: Böcker jag älskade men aldrig recenserade

Numera förekommer det oftare att Top Ten Tuesday har teman som funkar för mig, Idag är temat

BÖCKER JAG ÄLSKADE MEN INTE RECENSERADE

-------------

Eftersom jag inte började blogga förrän 2012 men har läst hela mitt liv så finns det massor med böcker som jag läst, älskat, men aldrig recenserat

1. Samhällets olycksbarn (Les miserables) av Victor Hugo
2. Svindlande höjder av Emily Brontë
3. Jane Eyre av Charlotte Brontë
4. Catherine av Juliette Benzoni
5. Shantaram av Gregory David Roberts
6. En kvinna av Anne Delbee
7. Historien om Spanien av Herman Linqvist
8. Piaf av Simone Berteaut
9. Nana av Emile Zola
10. Sarum av Edvard Rutherford




2 kommentarer:

  1. jag tycker att det är så att de böcker en tycker mest om är svårast att formulera sig kring.

    SvaraRadera
  2. Nana av Emile Zola vill jag läsa, finns i bokhyllan.

    SvaraRadera