fredag 28 februari 2020

Fem en fredag vecka 9: Avslut


Jag hade tänkt mig att ta sovmorgon idag och det blev det väl på ett sätt men inte riktigt såsom jag hade trott. Remus (kattungen) kom upp tidigt och försökte få upp mig men då härdade jag mig, låg kvar och somnade faktiskt om. Men han kom upp igen efter ca en timme och när då också maken kom och hade frågor som han ville ha svar på så insåg jag att det var lika bra att ge upp tanken på en lååång sovmorgon. Nu har jag sen hunnit med dagens första mugg te och läsa de senaste nyheterna och då är det dags att svara på de fem frågorna som elisamatilda ställer varje fredag i Fem en fredag

1. När var senast du gjorde ett avslut?
Ett riktigt ordentligt avslut var det nog när jag fick säga hejdå till arbetslivet när jag fick besked om permanent sjukersättning efter att ha haft det temporärt i ett år. Ett senare avslut var nu i december när jag äntligen kunde säga hejdå till åtta års helvete pga en specifik medicin.

2. Vilken film/tv-serie tycker du slutat på bästa sätt?
Den kan jag inte svara på eftersom jag sällan följer serier eller tittar på film. Jag har nog faktiskt aldrig följt en serie från början till slut. Med filmer är det lite samma sak.

3. Vad är något du vill säga tack och hej till?
Den här helvetesperioden med provtagningar, läkarbesök och behandlingar som ha5r varit under de senaste månaderna.

4. Hur avslutar du helst en lång vecka?
En stunds läsning, god middag och sen lite slötittande på tv och kanske en liten tupplur

5. Vad kommer du aldrig göra igen?
Just nu handlar det mesta om sjukvård och läkare så jag kommer aldrig mer att gå med på byte av medicin utan att veta exakt vad det är man byter till och varför man gör bytet

7 kommentarer:

  1. såg en bra film med maken på bibliotekets filmklubb i går, trevligt, gillar både film och böcker.

    SvaraRadera
  2. usch! så jobbigt med en medicin som gör mer skada än nytta. hoppas resultatet av de senaste månadernas läkarbesök, provtagningar och behandlingar i alla fall blir bra

    SvaraRadera
  3. Får helt enkelt önska dig bättre hälsa framöver!

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen råkat illa ut hör jag, och förstår att det känns för jävligt med helt onödiga krämpor pga, fel medicin. Jag säger som Klimakteriehäxan, god bättring och bättre mående till dig!

    SvaraRadera
  5. Stöttar dig i dina svar!
    När man börjat svara så kommer flera svar och knackar på...

    SvaraRadera
  6. Hørtes ikke greit ut med sykdom og medisiner ...

    Når det gjelder tv og serier så sitter jeg jo der og ser da, og strikker, og får med meg sånn cirka halvparten! :)

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du äntligen slipper dina plågor så att du kan fungera normalt igen. Och att du snart slipper ifrån alla läkarbesök. Skönt i alla fall att du nu får vara hemma och ta det lugnt.
    Ingrid

    SvaraRadera