tisdag 25 februari 2020

Tisdagstrion vecka 9: Bibliotek, bokhandel eller bokcirkel i boken


Idag startar Bokrean och självklart ska vi till Akademibokhandeln tidigt för de har "4 för 3"-erbjudande för medlemmar mellan kl 07.00 - 10.00 och den extra rabatten vill man såklart ha.Men innan vi åker så är det dags för Tisdagstrion som anordnas av Ugglan & boken. Temat idag är

BIBLIOTEK, BOKHANDEL ELLER BOKCIRKEL I BOKEN

---------------

Jag har läst många sådana böcker men valde den här gången bland dem som jag läst efter att jag började blogga och den här gången blev det böcker som alla utspelar sig i en bokhandel. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.



2. Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck


3. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald

13 kommentarer:

  1. Bokhandeln på Riverside Drive har jag inte läst. Än. Men det kommer :)

    SvaraRadera
  2. trevliga böcker, Den lilla bokhandeln i Paris väntar i min bokhylla, borde läsa innan vi åker till Paris i sommar... femtio år sen sist.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag sett Bokhandels vid Riverside Drive så många gånger så jag börjar nästan bli sugen.

    SvaraRadera
  4. Den sista har jag inte läst än.

    SvaraRadera
  5. Läsarna i Broken Wheel glömde jag, trots att jag har den i hyllan

    SvaraRadera
  6. Skybäcks bok har jag läst, känns som jag läst den tredje också, men är inte riktigt säker. Men den står i bokhyllan i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Skybäcks bok håller jag på att läsa just nu, de övriga två har jag läst. Broken Wheel är riktig trevlig.

    SvaraRadera
  8. Jag har bara läst Bokhandeln på Riverside Drive men vill läsa de andra två.

    SvaraRadera
  9. Nina Georges bok har jag läst och gillat, men kommer ihåg att jag tänkte att det inte var så mycket Paris i boken, trots titeln :-)

    SvaraRadera
  10. Den sista har jag läst och tyckte den var härlig :)

    SvaraRadera
  11. De två första har jag läst, men inte den tredje.

    SvaraRadera