torsdag 3 september 2020

Hett i hyllan #264


Torsdagarna på bloggen börjar alltid med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
-------------------

Ett loppisfynd igen

Flyg fula fluga av Patricia Cornwell (titeln är länkd till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Kay Scarpetta ha blivit av med sitt jobb som rättsläkare i Richmond och slagit sig ner som konsult i Florida. Allt känns grått och trist, men snart dras hon in i utredningen av en serie bestialiska kvinnomord. Samtidigt får hon brev från Varulven, som en än gång gäckar Scarpetta. Hon ställs inför sitt livs största utmaning - och får sitt livs värsta chock!
Patricia Cornwell visar i alla sina böcker en unik förmåga att fängsla sin stora läsekrets med bland annat rafflande rättsmedicinska detaljer. I Kay Scarpetta har hon skapat en av deckarlitteraturens mest profilerade och älskade hjältinnor. Detta är hennes tolfte bok i serien."

Den här köpte jag innan jag började blogga, dvs före 2012, och alltså innan jag höll koll på vad jag köpte och var. Det jag med säkerhet vet är att den nog är köpt på loppis för det var där jag köpte de flesta av mina böcker på de tiden. Just då hade jag en Kay Xcarpetta-period och hade läst ganska många av böckerna om henne, men sen rann det ut i sanden och det har inte bivit av att fortsätta följa serien. Kanske det vore dags att ta upp den igen.

4 kommentarer:

  1. Patricia Cornwell har jag läst en del av. Gillade böckerna om Kay Scarpetta, men efter några stycken började de bli samma likadan så jag bara slutade läsa dem.

    SvaraRadera
  2. Den här boken tror jag att jag har läst. I alla fall läste jag allt jag hittade på biblioteket med Kay Scarpetta under en period. De var spännande.

    SvaraRadera
  3. Jag läste rätt många böcker i den här serien, men på engelska. De blev så lika att jag slutade, och nu minns jag inte ens om jag läst den här...

    SvaraRadera
  4. Namnet låter bekant men inte riktigt min tekopp!

    SvaraRadera