måndag 7 september 2020

Recension: Räven som inte kunde hålla färgen av Kari Melander & Magdalena Brunzell

Titel: Räven som inte kunde hålla färgen
Författare: Kari Melander
Illustratör: Magsalen Brunzell
Format: Häftad
Antal sidor: 28
Förlag: Solentro
Recensionsexemplar



"Livet är inte alltid en dans på rosor,
varken för räv eller människa
Men man ska inte tappa sugen .
Även om världen är full av
tappade sugar ska man inte ge upp.
an klarar mer än man tror.
Fråga Mickel räv."

--------

Jag läser barnböcker alldeles för sällan, vilket nog har att göra med att jag själv inte har några barn och har inte på länge haft några mindre barn hos någon i min bekantskapskrets heller. Men nu har en nära släkting fått sitt första barn och då är det ju perfekt att börja läsa barnböcker igen så jag har lite att tipsa om och att köpa som present.

Den här boken påminner mig om en del av de böcker min mamma läste för mig när jag var liten..jag var alltid fascinerad av att stroferna rimmade och självklart förstärkte mamma det genom att hålla ett passande tempo i läsningen.
De livfulla, färgglada teckningarna ger sen en extra dimension åt läsningen, sätter fart på fantasin och är nog väldigt spännande och roliga att titta på för barnen.

Tack Kari Melander för rec.exet!

Räven som inte kunde hålla färgen finns att köpa hos t ex

Adlibris Häftad
Bokus Häftad
CDON Häftad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar