lördag 26 september 2020

Månadssammanfattning Augusti 2020



Månadssammanfattning - Augusti 2020

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 1873
Inbundet: 3
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 1
E-bok/Pdf: 0
Lästa rec.ex: 5
Lästa hyllvärmare: 0
Köpt: 0
Fått: 6
Kaosutmaningen 2020 (totalt antal avklarade punkter): 18
Jorden runt på 100 böcker (total antal avklarade länder): 9
Månadens bästa bok:  Stora boken om Rörstrand v Bengt Nyström, Petter Eklund, Jan Brunius, Annika Tegnér
Böcker jag läst i augusti  (böckerna är inte recenserade ännu, men länk till recensionen dyker upp vartefter under Läst 2020)

Släktstorm - Birgitta Illyés 
Stora boken om Rörstrand - Bengt Nyström, Petter Eklund, Jan Brunius, Annika Tegnér 
Goda grannar - Mattias Edvardsson 
Ilkas arv - Sara Blædel 
Hemligare kan ingen vara - Ewa Klingberg 
Profetians tid - J.F. Hansson 

Alla lästa böcker i år månad för månad det här året finns under fliken Läst 2020 och där kommer också länkar till recensionerna att dyka upp vartefter jag recenserar böckerna.

En rent ut sagt skitmånad till då jag inte hann med ens hälften av vad jag hade velat och behövt göra. Orsakerna är många men berodde till stor del på det som hände i somras (mamma som avled) och på att höstens vårdkontakter körde igång. Än så länge är jag inte ikapp med nästan någonting, men jag börjar äntligen närma mig och min förhoppning är att jag kommer ikapp vid månadsskiftet sept/okt. Det blev alltså inte mycket läst i augusti, det mesta av tiden åts upp av att jag jagade efter en del dokument som måste vara med vid bouppteckningen och då blev det inte så mycket tid och ork kvar att lägga på nöjesläsningen. Samma gäller recensionerna, trots att jag försökte så fanns helt enkelt inte tid och ork till att hålla på med dem.  Nu är ju september nästan slut så den här månadssammanfattningen kommer också väldigt sent, men jag har goda förhoppningar på att få ut den för september lite snabbare än under de senaste månaderna. Jag hann inte heller uppdatera Utmaningarna men det får jag ta och gå igenom till nästa månadssammanfattning.
September är alltså nästan slut och jag kan redan tala om att allt nu äntligen börjar släppa så nästa månadssammanfattning blir lite positivare läsning än vad de har varit det senaste halvåret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar