onsdag 9 september 2020

Recension: Fjärilsrummet av Lucinda Riley

Titel: Fjärilsrummet
Originaltitel: The Butterfly Room
Författare: Lucinda Riley
Översättning: Johanna Svartström
Format: Inbunden
Antal sidor: 616
Förlag: Strawberry förlag/Bazar förlag
Recensionsexemplar ( Se "Om")

"Posy Montague fyller snart sjuttio år och bor fortfarande i sitt vackra familjehem, Admiral House, i Suffolk.Här tillbringade hon sin barndom och här har hon själv uppfostrat sina barn. Men trots alla fina minnen och den fantastiska trädgård hon själv har skapat. inser Posy att hon inte längre kan blunda för verkligheten. Huset håller på att förfalla och hon måste sälja det.
Men beslutet skjuts upp när hon blir allt mer indragen i sina vuxna söners komplicerade liv. Och som om inte det vore nog dyker plötsligt Freddie upp - hennes stora kärlek som övergav henne för femtio år sedan. Posy har svårt att lita på honom , och det hon inte vet är att både Freddie och Admiral House döljer en fruktansvärd hemlighet."

----------------------

Jag har hittills gillat allt jag läst av den här författaren så när jag fick chansen att läsa den här tackade jag såklart ja direkt, Lucinda Riley är ju en av mina favoritförfattare.

Något jag gillar med den är författarens böcker är att de spänner ofta över en hel livstid och ibland till och med längre än så eftersom det ofta finns med lite historiska tillbakablickar på släktens liv.

Det enda negativa med den här boken för mig är faktiskt namnet på huvudpersonen, Jag vet inte riktigt varför och jag vet ju varför man använder den typen av förnamn, men för mig blir den vara fel.
Men boken innehåller också allt som jag älskar med Rileys böcker: släkthemligheter, barndomsminnen, kärlek med förhinder, gamla synder osv.

Precis som de andra böckerna av Lucinda Riley så tycker jag väldigt mycket om Fjärilsrummet. Att läsa den här författarens böcker är verkligen ett perfekt sätt att fly från den gråa vardagen och drömma bort sig en stund. Och som vanligt blir jag än mer sugen på att läsa fler böcker av Lucinda Riley och den här gången har jag tur för jag har en till väntandes i läsahögen som jag snart kan ta itu med.

Tack Bazar förlag/Schyttberg PR för rec.exet!

Jag har bjudit på en smakbit från boken i ett annat inlägg HÄR



Mer info om författaren och hennes böcker finns på Lucinda Rileys websida

Mina recensioner av andra böcker av den här författaren

Fristående
Midnattsrosen

Sju systrar-serien
De sju systrarna - Maias bok
Stormsystern - Allys bok
Skuggsystern - Stars bok
Pärlsystern - Ceces bok


Fjärilsrummet finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar