torsdag 31 december 2020

Hett i hyllan #281

 
Det är lite segt att komma igång idag. maken har varit uppe sen tidigt imorse men lät mig sova lite längre innan ha lät lillkillen Remus komma och väcka mig (han anser att väcka oss på morgon är hans uppgift i livet). Nu är det i alla fall dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
-----------------

Ett impulsköp igen 

Dead of night av Barbara Nadel
Baksidestext:
"Inspectors Çetin Ikmet and Mehmet Süleyman from Istanbul are sent to a policing conference in Detroit, but little can prepare them for the corruption that lies at the heart of the city.
When Ezekial Goins, an elderly man of Turkish descent, approaches them to crack the long-unsolved murder of his son, a quiet trip takes a far more sinister turn.
As they delve deeper into the case, Ikmen and Süleyman find theselves immersed in a terrifying world of inter-gang drug war and racial prejudice that puts them in mortal danger, and forces Ikmen to confront some demons of his own"

En av böckerna i högen jag släpade hem efter ett besök på The English Bookshop i november 2014. Jag hade läst annat av Barbara Nadel och gillade de böckerna så när jag hittade den här boken tyckte jag att det skulle vara intressant att testa en annan serie av den här författaren. Det här var också vid slutet av min engelska period så hela högen jag köpte då har blivit hyllvärmare, vilket är väldigt synd. En annorlunda deckare som jag återigen blir sugen på att läsa  

1 kommentar:

  1. Känner igen namnet, men har nog inte läst något av henne.

    SvaraRadera