tisdag 8 december 2020

Tisdagstrion vecka 50: Vintervitt

 

Idag är jag sen igen, den här gången för att det blev dags för sovmorgon igen och de morgnar jag äntligen kan sova lite längre får det bli så, de är nämligen ganska få. Så när dt händer så tar jag tillfället i akt och sover så länge jag orkar så kan man hoppas att ta igen lite av sömnskulden. Nu är det i alla fall dags för Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan & boken. Temat idag är

VINTERVITT

-----------------

Hos mig blev det lite blandat med omslag och innehåll och titel (titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken) och den gemensamma nämnaren är nog det vintervita snö


Arktis - liv i en värld av is och snö av Felix Heintzenberg & Ole Jørgen Liodden









Den frusna trädgården av Kristin Hannah











Snö av Jakob Mjöbring










13 kommentarer:

  1. Den frusna trädgården är den enda jag har läst. Den passade inte mig så bra, men jag har tänkt ge henne en chans till.

    SvaraRadera
  2. Isbjörnar är så fina. Men fullständigt livsfarliga!

    SvaraRadera
  3. Första boken ser väldigt fin ut!

    SvaraRadera
  4. Arktis var väl också en fin utställning, om jag minns rätt? mycket spännande både bok och utställning. Kristin Hannahs namn känner jag väl igen, men jag har faktiskt inget läst av henne

    SvaraRadera
  5. inte läst dessa, men blir nyfiken på alla

    SvaraRadera
  6. De två översta vill jag verkligen läsa.

    SvaraRadera
  7. Snöiga böcker allihop. Alla är nya för mig. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  8. Isbjörnar ser så mysiga ut på bild. Men det är de ju verkligen inte...

    SvaraRadera
  9. Den frusna trädgården har jag läst och gillat. Gillade verkligen omslaget på Arktis-boken.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon av dina böcker, men är nyfiken på dem.

    SvaraRadera
  11. Tre vackra omslag! Tack för tips :-)

    SvaraRadera
  12. Verkligen vintrigt hos dig! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  13. Kallt och vitt! Tack för tips!

    SvaraRadera