söndag 1 mars 2015

Månadssammanfattning - Februari 2015


Månadssammanfattning - Februari 2015

Antal lästa böcker:17
Antal noveller:1
Totalt antal sidor: 5368
Inbundet:10
Kartonnage:0
Danskt band: 0
Häftad: 1
Storpocket:0
Pocket: 6
Excess:0
A5-Häfte:0
Lästa rec.ex: 5
Lästa hyllvärmare:13
Köpt: 35
Fått: 7

De lästa böckerna är

Varför vara lycklig när du kan vara normal? - Jeanette Winterson
Kenneths marionett - Malin Lagerstedt
Snöjungfrun - Leena Lehtolainen
Djävul i en blå klänning - Walter Mosley
Du behöver inte förändra världen, men du kan - Anne Louise Hübert
Sandmannen - Lars Kepler
Delhis vackraste händer - Mikael Bergstrand
Flodens dotter - Hong Ying
Choklad - Amanda Tartt
Robin Williams: När skratten har tystnat - Emily Herbert
Pojken som fann en ny färg - Oskar Skog
De användbara - Mattias Hagberg
Sankta Psyko - Johan Theorin
Förr eller senare exploderar jag - John Green
Lämna inga spår - Hannah Nyala
Skönhetsskolan i Kabul - Deborah Rodriguez
Apelsinflickan - Lena Kallenberg
Nattens grymma stjärnor - Kjell Eriksson

Februari blev en oväntat bra månad på alla sätt och vis. Den var lugnt och stilla privat, jag fick mycket lästid och det märktes. Och eftersom jag var med i Fantastiska berättelsers Hyllvärmartävling så fick jag motivation att läsa hyllvärmare och lyckades få undan fler än vad jag hade hoppats på. Det som inte gick så bra var det här med bokrean. Jag hade tänkt mig att försöka hålla igen lite i alla fall, men det funkade inte alls och kommer inte att funka inom den närmaste tiden heller. Varje gång jag ser reaböcker nånstans så hittar jag fler som jag vill köpa och läsa. Så det får bli som det blir med det. Men för att försöka väga upp lite grann så har jag bestämt mig för att fortsätta resten av året med en typ av hyllvärmartävling bara för mig - för att motivera mig själv att läsa hyllvärmare så kommer jag att hålla koll på antalet och tävlingsinriktad som jag är så vet jag att jag lär försöka hela tiden bli bättre och bättre på att läsa sånt som legat länge i hyllorna.

Mars månad har nu börjat och förhoppningsvis blir det också en lugn och bra månad med mycket lästid. Vi har egentligen inte så mycket inplanerat privat för mars så jag borde nog kunna hinna med en hel del nu. Det är egentligen bara att hålla tummarna att inga fler katastrofer, såsom i slutet på 2014, inträffar och då är jag nöjd och belåten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar