måndag 9 mars 2015

Tid att läsa

Idag är det alltså första dagen på fyra månader som min man åkt till jobbet. Och trots att han är väldigt snäll när det kommer till mitt läsande och klagar sällan, så är det en helt annan känsla att vara ensam hemma, sitta vid köksbordet, ta en mugg te och läsa än det är när han är hemma. Det blir lugn och ro på ett helt annat sätt och ingenting som stör. Det är ingen som pratar och jag behöver inte uppmärksamma någon annan utan kan helt koncentrera mig på läsandet. Så även om det är kul och skönt att ha "gubben" hemma så är det rena himmelriket att vara ensam hemma och bara njuta av att ha tid att läsa.



2 kommentarer:

  1. Känner exakt samma!Ingen som vill små prata eller ska berätta saker eller undrar saker när man är mitt inne i sitt läsande :)

    SvaraRadera