lördag 7 mars 2015

Sirenen

Titel: Sirenen (The Original Sinners: De röda åren, del 1)
Författare: Tiffany Reisz
Format: Storpocket
Antal sidor: 411
Förlag: Harlequin förlag

"Det är en mansdominerad värld, men hon är den som styr.

Den ökända Nora Sutherlin är berömd för sina utstuderade erotiska romaner, och för varje bok blir hon alltmer populär. Men hennes senaste manus är annorlunda - mer allvarligt, mer personligt - och hon är säker på att boken kommer att innebära ett genombrott...om den någonsin får se dagens ljus.

Zachary Easton håller Noras öde i sina vackra händer. Den krävande brittiska redaktören accepterar att ta sig an boken, men på ett villkor: Han vill ha total kontroll. Nora måste skriva om hela boken efter hans anvisningar - på sex veckor - annars blir det inget kontrakt.

De ansträngande skrivsessionerna med Zach är utmattande... och oväntat upphetsande. Samtidigt dyker en tidigare älskare upp och får Nora att undra vad som är mest riskfyllt, att hålla sig undan från honom...eller att återuppta deras farliga lekar?

Nora trodde hon visste allt om att testa gränser. Men i en värld där passion betyder smärta, är ingenting någonsin så enkelt."

--------------------------------------


Sirenen är del 1 i Tiffany Reisz erotiska serie Original Sinners. Som jag förstått det så skulle Original Sinners från början bara vara en trilogi men nu har det redan kommit en del fyra också och del 5 kom ut här i början på mars.

Eftersom jag läst många erotiska serier, ex Femtio nyanser... av E.L. James, 80 dagar...av Vina Jackson , Maleficiumtrilogin av Saskia Walker osv osv så var den här serien självklar på min önskelista. Och när nu delarna 1-4 fanns på bokrean till ett mycket bra pris så var tiden kommen att köpa in serien.

Jag visste inte så mycket om serien förutom att den skulle vara något mörkare än de andra serierna jag läst. Och visst är i alla fall den här första delen mörkare.

Det jag tycker om i Sirenen är att här är den kvinnliga huvudpersonen inte ung, vacker, oskyldig och osjälvständig kvinna som dras in i en relation med en "farlig" man. Huvudpersonen Nora Sutherlin, som är författare och dominatrix, är vuxen, stark och självständig och klarar definitivt av att göra sina egna val i livet. Hon är också intelligent, har sinne för humor och är överhuvudtaget en mycket färgstark person.
Nu är inte Nora den enda färgstarka personen i boken utan även männen i Sirenen har både starka och färgstarka personligheter.

Den här serien är alltså i genrén erotik, men i första delen tycker jag ändå att det är relativt (dvs jämfört med andra serier) lite sex, snarare upplever jag Sirenen introducerar personerna och de komplicerade relationerna mellan dem. Nora är ju dominatrix så är det alltså BDSM även i den här boken och här är det lite mer hardcore än i de flesta andra böcker jag läst. Det här påminner mig mer om Underkastelse.

Sirenen är lättläst och det är en bok som man lätt sträckläser. Och nu måste jag bara få veta mer om hur det går för Nora och Wes och resten av de här udda personerna.





Dags alltså att ge sig i kast med del II, Ängeln.

Mer om författaren och hennes böcker finns på Tiffany Reisz hemsida

Sirenen finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON
Harlequin










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar