fredag 7 februari 2020

Fem en fredag vecka 6: Spel


Eftersom det är fredag så är det dags för Fem en fredag som anordnas av elisamatilda. Veckans tema är

SPEL

---------------

1. Vilken typ av spel gillar du mest?
Det blir oftast dataspel för det kan jag spela ett litet tag när jag behöver ta en liten paus från det jag håller på med just då.Och d¨blir det antingen något helt totalt hjärnbefriat eller så blir det strategi  

2. Vilken kategori kan du bäst i frågesporter?
Svårt att svara på, lättar att säga vad jag är sämst på och det är sport. 

3. Monopol eller Risk?
Monopol för jag känner inte till Risk

4. Spelar du något spel i mobilen?
Candy Crush Saga - också när jag behöver ta en liten paus

5. Är du en dålig förlorare?
Nej, det tycker jag inte, jag tar inte spel på så blodigt allvar.

8 kommentarer:

  1. dataspel behärskar jag över huvud taget inte. och jag är en väldigt tålig förlorare. spela spel med barnbarnen tycker jag är kul även om jag i sort sett är ointresserad av spel

    SvaraRadera
  2. Det gäller att vara en god vinnare också. Min pappa var en sällsynt dålig sådan. Han triumferade enormt när han vunnit, så alla andra kände sig som sopor.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Candy crush är bra som avkoppling, det håller jag med om <3

    SvaraRadera
  4. Då har du och Mia ju nåt gemensamt - Candy Crush:-)
    På fråga 2 svarade jag sport, för det är det enda ämnet som jag är rätt så duktig på.
    Sedan tröstar det mig att du heller inte känner till Risk. Trodde jag var ensam där, men det är uppenbarligen fler som inte känner till spelet.

    SvaraRadera
  5. På tal om Risk. Vad är det? Ingen aning.
    Nej, jag spelar bara Wordfeud.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig om att en omgång av något banalt spel på datorn kan vara bra för att få en paus från något viktigare. Jag väljer oftast Mahjong då. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Dålig förlorare har jag arbetat bort från mig själv. Sport är inte min melodi heller. Vem kan så mycket om fotboll?

    SvaraRadera