fredag 4 augusti 2017

Helgläsning vecka 31

Idag har maken faktiskt varit ute och plockat kantareller och han kom hem med en rejäl påse. Så nu kan vi se fram emot en god kantarellsås någon gång under kommande vecka. Numera kan jag ju inte följa med på bär- och svampplockarturer i skogen men han tycker det är roligt och avkopplande så han fortsätter själv. Och han är duktig på det också. Finns det svamp eller bär nånstans i närheten så hittar han dem garanterat.
Nu är det i alla fall dags för mig att planera läsningen för den här helgen.

Det jag tänkt läsa är








Makaber av Jim Friberg
(är jag nästan klar med)












Bengtsson och Dahl går på djupet av Mats Edblad











Pappas pojke av Emelie Schepp










Jag hoppas ch tror att jag ska hinna med de här.

Vad har du tänkt dig att läsa den här helgen?

2 kommentarer:

  1. Jag jobbar hela helgen så vet inte alls hur mycket jag hinner läsa men jag vill börja på Nio dagar till Uksahkka :)

    SvaraRadera
  2. Så gott med kantareller. Jag brukar få från min mamma som alltid plockar svamp och bär när det är säsong. Men inte i år, det har varit alldeles för torrt i skogarna här säger hon. Typiskt, för mig ;)

    SvaraRadera