måndag 21 augusti 2017

Sammanfattning vecka 33

Största delen av vecka 33 gick läsandet bra men av någon underlig anledning tappade jag lusten helt när helgen kom och en sak som jag lärt mig är att lyssna på vad jag har lust med. Känns det som att något tar emot så ska jag göra annat. Risken är annars att jag ledsnar och det är inte bra. Så helgen tillbringade jag till stor del med mina målarböcker och bara njöt! Så nu är jag fit for fight igen!






Trots att det inte blev så mycket läst under helgen så hann jag med 4 böcker. Läsandet gick inte exakt efter planeringen för vecka vecka 33, jag bytte ut en bok, men jag läste ju faktiskt mer än vad jag hade planerat för.

All kärlek förbjuden av Anders Eklöf  (recenserad igår, se listan med recenserade böcker)
Ingen alls av Lotta Thell (recension den här veckan)
Striden i skogen av Susanne Trydal & Daniel Åhlin (snabb omläsning, recension i veckan)
Snö som föll i fjol av Oscar von Seth (recension den här veckan)

Med recensionsskrivandet gick det lite bättre, jag fick 5 recensioner skrivna och det är jag väldigt nöjd med. Jag börjar tro att det är lite den här veckoutvärderingen som gör att jag får "tummen ur" på ett sätt och ser till att få undan recensionerna. Recensionerna jag skrev var (titeln är länkad till recensionen)

Chockrosa - Amanda Tartt
Hallahem: Sveket vid sjön - Susanne Trydal & Daniel Åhlin
Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak - Pigge Werkelin & Lena Katarina Swanberg
Nio dagar till Uksáhkká - Nicklas von Matérn
All kärlek förbjuden - Anders Eklöf

Jag är inte helt nöjd med antalet böcker jag läste under veckan, men med tanke på att jag läste väldigt lite under helgen så är det nog acceptabelt. Däremot är jag både glad och stolt över att jag skrev så pass många recensioner. Kan jag hålla recensionsskrivandet på den här nivån så vore det toppen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar