fredag 22 september 2017

Helgläsning vecka 38

Det är inte klokt att tiden går så fort. Inte nog med att det är helg igen, men sen är det också bara en vecka kvar av den här månaden. Den här helgen ska brorsan tillbringa hos oss och det blir mycket läsning för hans del också. Han varken orkar eller hinner läsa något när han är hemma och det tar han igen när han är hos oss. Den här gången ska han först läsa klart boken han började med förra gången han var här och sen får vi se vad han fastnar för att läsa efter den.
Maken är i lästagen också just nu och han provar precis på en ganska ny genre för honom och hittills har den boken fångat honom riktigt ordentligt.
Med lite tur och att läslusten hos bror och make håller i sig så lär jag få ordentligt med lästid och det behöver jag just nu känns det som.


Det jag tänkt läsa den här helgen är






1793 av Niklas Natt och Dag
(har jag redan börjat på)











Penguin Bloom av Cameron Bloom & Bradley Trevor Greive









Efter Emma av Anna E. Wahlgren










Med tanke på att två av böckerna är ganska så tunna så borde det inte vara några problem med att hinna läsa de här. Kanske att jag t o m hinner börja på en till! Det skulle sitta fint att hinna börja på någon av de tegelstenar jag har väntandes bredvid mig.

Vad har du tänkt dig att läsa i helgen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar