måndag 25 september 2017

Tematrio - Starka känslor

Idag hade jag inte tänkt mig att ligga kvar speciellt länge i soffan men så var det så mysigt med pläden på sig och en varm katt på magen att jag glömde bort tiden helt och låg kvar alldeles för länge. Så nu får jag ta mig i kragen och försöka komma ikapp med allt som inte gjorts under kvällen, t ex Lyrans Tematrio. Idag uppmanar hon

berätta om tre böcker som innehåller och/eller väcker starka känslor hos dig!

-------------------

Jag hade nog kunnat få fram väldigt många fler böcker än bara tre, men bestämde mig för att bara välja bland böcker som jag läst i år och under förra året. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.




Leona: Tärningen är kastad av Jenny Rogneby
Jag tycker så hjärtligt illa om huvudpersonen att jag fick tänka länge och väl innan jag bestämde mig för att jag ska läsa fortsättningen också.











Makaber av Jim Friberg
Boken innehåller starka känslor, mycket mörker och mycket smärta. Och den väcker väldigt starka känslor hos mig.









Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin & Lena Katarina Swanberg
Den här boken väcker definitivt en hel del starka känslor hos mig. Orsaken till känslorna står i recensionen.










OBS! Du har väl inte missat att jag lottar ut ett ex av Den goda dottern HÄR ?

9 kommentarer:

  1. Leona: Tärningen är kastad och Makaber verkar väldigt intressanta. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. inte läst någon av dessa. och naturligtvis hade jag missat utlottningen

    SvaraRadera
  3. Jenny Rognebys serie känner jag att jag snart måste börja på.

    SvaraRadera
  4. Underbart att du valde en bok för att du avskyr huvudpersonen :-) Det tycker jag var en kul variant på utmaningen!

    SvaraRadera
  5. Den tredje boken läste jag för flera år sedan och den är så otrolig känslosam.

    SvaraRadera
  6. Hm, låter som ganska tung läsning det där

    SvaraRadera
  7. Rognebys serie är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. Jag tror som du, att det är ett sätt att bearbeta ett trauma att skriva en bok såsom Werkelin gjorde. Boken vill jag läsa, men får nog invänta mer "rätt" tillfälle för den.

    SvaraRadera